lynnblankenborg.reismee.nl

Tijd voor een verslag!

Tijd voor een verslag!

Nadat het thuisfront al een aantal keer gevraagd heeft om een nieuw verslag wordt het nu wel eens tijd.
Om te beginnen heb ik wat gewijzigde plannen mee te delen. Het plan was om 30 juli terug te vliegen naar Nederland, maar deze planning is gewijzigd. Sorry thuisfront ik blijf nog een aantal maanden langer in Australië!
Eerst blijf ik één maandje langer bij mijn host familie wonen om vervolgens 30 augustus naar Byron bay te vertrekken. In Byron bay rijd ik met 4 andere meiden in een camper richting Cairns. De planning is om 20 september in Cairns aan te komen. Wat mijn plan na Cairns is ben ik nog niet over uit, maar ik houd jullie op de hoogte!
In de tussentijd heb ik niet stil gezeten en kwam ik bij toeval tot de ontdekking dat er veel meer meiden in de zelfde situatie als ik bij mij in de buurt wonen dan ik dacht. Weer een goede reden om nog meer koffie te drinken! Na vele koffie's, uitgedeelde ervaringen, surf meetings, drankjes in de kroeg etc. worden er ook trips gepland. Met 3 andere meiden ging ik op naar Wilsons promontory national park zo'n 4 uur rijden hier vandaan. Ik reed en een Frans meisje regelde de accommodatie: een bungalow voor 4 personen op een camping in het park. Perfect!
Eenmaal bij aankomst was de vraag van de receptioniste of de rest van ons later kwam. Later? "We zijn compleet" was ons antwoord op deze vraag. "Maar jullie hebben geboekt voor 4 camping plaatsen, ieder voor 8 personen girls!" Haha awesome!
Gelukkig dat we onze slaapzakken en een auto hadden. Onze buren hielpen ons een handje en het werd een weekend om nooit te vergeten! Een bedankje voor onze Franse!
Donderdag vertrokken Paola en ik richting de outback op naar Alice Springs. Na een nacht in Alice begon onze tour met ongeveer 12 anderen en reden we 700 km op naar kings Canyon (een kloof in de buurt van Uluru) waar we een flinke hike maakte over de toppen van de canyon met een geweldig uitzicht! Na de 4 uur durende wandeling was het tijd om wat brandhout te verzamelen en te vertrekken naar onze kampeer plek waar we de nacht doorbrachten. Geen netwerk, geen douches, geen toiletten, geen stromend water en geen tent waren de hoogte punten van deze nacht. Na zonsondergang koelde het al snel af van 25 graden naar 2 graden waardoor een kampvuur geen overbodige luxe was in deze situatie. Eenmaal zittend rond het kampvuur met +/- 2 graden starend naar onze niet verkeerd uitziende tour guide, wie op dat moment mijn vegetarische burger omdraaide op het vuur, was er niets waarover ik kon klagen.
Voordat onze nacht begon kregen we nog een kleine veiligheid instructie. We kregen allemaal een swag (een soort zak met een dun matje binnenin waar je je slaapzak in kan leggen) die we van te voren goed moesten controleren op spinnen, hagedissen en slangen voordat we er in gingen liggen. Ook werd er ons verteld dat het verstandig was om niets buiten de slaapzak te laten liggen, gezien de dingo's er anders mee vandoor gaan. Tenslotte gaf hij als tip om een grote lijn in het zand, rondom je slaapplaats te trekken wat de kans op slangen zou verminderen.
Nadat ik ongeveer 6 lijnen rondom mijn swag had getrokken en mijn record aantal kleren aan had om de kou te trotseren, kon ik met een gerust hart slapen. Ofja gerust.. Ik geloof dat ik ongeveer 2 uur geslapen heb die nacht, maar ook al was dit mijn slechtste nachtrust ooit, ik heb nog nooit zo'n goed uitzicht tijdens het wakker liggen gehad. Duizenden sterren en een paar vallende sterren heb ik mogen tellen. Dat genas mijn ochtend humeur gelukkig.
De volgende dagen waren gevuld met vele wandelingen rondom Uluru en het bezichtigen van de zonsondergang en zonsopkomst. Helaas misten Paola en ik de kamelen tocht, gezien ons vliegtuig eerder terug naar Melbourne vloog.
Samenvattend was 't een zeer toffe ervaring. Hopelijk heb ik de mogelijkheid om nog eens terug te komen in de outback!
Nu op naar twee rustig maanden, voordat mijn travel plannen beginnen.
Ik kijk er erg naar uit!
een aantal nieuwe foto's zijn te vinden bij de foto's!
Tot snel!!

Reacties

Reacties

Marlou

Wat een gaaf verhaal Lynn! Super!!:)

Mam en pap

Lynn wat een bijzonder mooi/ prachtig verhaal. Wat een reis en wat een prachtige ervaring onder de sterrenhemel met die vallende sterren. Ook wel spannend met die veiligheidseisen voor de nacht. Maar gelukkig wisten wij dit in Nederland niet en kun jij mooi terug kijken en een ervaring rijker. Liefs

Diana

Hoi Lynn, ik bedoel tante Lynn,
Wat maak jij veel mee, echt geweldig en dat je het thuisfront en de buren nog niet echt mist, kan ik me voorstellen. Een geweldig mooi land een super gezin waar jij terecht gekomen bent. En inmiddels ook al veel vrienden leren kennen. Nog een gezellige en leerzame tijd daar! Bye bye

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active